Canal Digital er noe forsinket i forhold til den opprinnelige planen med installasjonen av de nye boksene som vil bli levert til hver leilighet, men nå ser det ut som om de starter med installasjonene mandag 7.september. Deretter går det fortløpende videre og de jobber seg systematisk fra oppgang til oppgang. Montøren fra Canal Digital vil kontakte hver leilighetsinnehaver med beskjed om når installasjonen vil foregå i de ulike oppgangene. Dersom man ikke er hjemme når montøren kommer første gangen så vil man bli kontaktet igjen og nytt tidspunkt vil bli avtalt. Installasjonsprosessen styres helt og holdent av Canal Digital så all kommunikasjon skal foregå direkte med dem.
Vi vet at flere beboere har kontaktet kundeservice hos Canal Digital og fått litt feilaktige meldinger. Det er ikke riktig, som noen av beboerne har fått beskjed om, at boksene er lagret hos styret/daglig leder og at de er vi som bestemmer når boksene skal installeres. Ei heller er det riktig at det er vi som bestemmer over selve installasjonsprosessen. Alt i forbindelse med installasjonsprosessen styres 100 % av Canal Digital.
Når det gjelder priser så er det riktig det som vi har informert om tidligere at de nye prisene gjelder fra 1.juni 2015. Vi er klar over at Canal Digital nå har sendt ut nye innbetalingsgiroer med gamle priser til beboerne på Orebakken. Canal Digital sliter litt med å oppdatere systemene sine, men disse giroene kan betales og alle som har betalt inn for mye vil få det overskytende beløp tilbakebetalt når de nye boksene er installert. Med andre ord så er det slik at først når boksene er installert så vil Canal Digital rette opp i det som er innbetalt. Pengene vil da komme direkte inn på konto til den enkelte leilighetsinnehaver.
Husk for øvrig at de boksene som nå installeres tilhører leiligheten og skal følge leiligheten videre hvis dere selger leiligheten.